مقالات

فروش عمده صنایع دستی چوبی

فروش عمده صنایع دستی چوبی

فروش عمده صنایع دستی چوبی ایرانی در طی سال های اخیر به دلیل ارائه محصولات جدید در حوزه های متفاوت از جمله تندیس های افتخاری و هدایای تبلیغاتی ، محصولات جدید میناکاری ، قلم زنی و صنایع دستی چوبی و غیره توانایی این را داشته است که به یک گزینه جایگزین بسیار خوبی برای محصولات لوکس خارجی تبدیل شود.

فروشگاه های صنایع دستی چوبی که آدرس آن ها را در سایت بازاری کارت مشاهده می کنید ، نماد کیفیت و اصالت هستند و محصولاتی بسیار متنوع و با قیمت مناسب در تهران را در اختیار شما قرار می دهند.

 

صنایع دستی چوبی

چوب یکی از پرکاربرد ترین مواد در ساخت صنایع دستی است. می توانید آن را ببرید ، تراش دهید ، شکل دهید یا به هم بچسبانید.

این روزها از چوب برای اهداف مختلفی مانند صنایع دستی چوبی استفاده می شود که اشکال پیچیده و مجسمه هایی را برای استفاده در دکوراسیون منزل به شما می دهد.

یک اثر زیبا و ظریف چوبی که با دست ساخته شده است ، تا سال های سال نشان دهنده ذوق آفریننده آن محصول می باشد.

دو نوع چوب در ساخت هنر های دستی کاربرد دارد که این طبقه بندی بر اساس نوع درختان مورد استفاده است: چوب سخت و چوب نرم.

چوب سخت

طبیعت مستحکم چوب سخت باعث شده است که این گزینه به عنوان گزینه مورد علاقه اکثر مردم باشد.

علاوه بر این ، چوب های سخت از بافت ، الگوها و رنگ های بیشتری تشکیل شده و بنابراین گران ترند.

چوب نرم

چوب نرم را می توان به راحتی برش داد و هزینه کم تری نیز دارد. آن ها می توانند به راحتی در مزارع درختی پرورش داده شوند و دسترسی بهتری نسبت به چوب های سخت دارند.

 

خاتم کاری در فروش عمده صنایع دستی چوبی

به طور خلاصه می توان گفت که خاتم کاری استفاده از چند ضلعی های منظم روی سطح کار بر مبنای ایجاد طرح های هندسی ، مثلثی یا موزاییک وار است که در مجموع با ایجاد طرحی منظم اثری شکیل ، زیبا و چشم نواز طراحی می شود.

خاتم کاری هنر آراستن سطح اشیاء با مثلث های کوچکی می باشد که طرح های مختلف این محصول به صورت اشکال منظم هندسی است.

 

منبت کاری در هنر های دستی

منبت کاری از جمله هنرها و صنایع چوبی دستی در ایران به حساب می آید که نقش و نگارهایی به صورت برجسته را به نمایش می گذارد و از کنده کاری روی چوب تشکیل می شود.

به طور عمده در منبت کاری از چوب درختان گردو ، شمشاد و گلابی استفاده می شود.

در ابتدا از منبت کاری تنها برای ایجاد طرح گیاه و گل روی سنگ و چوب استفاده می‌ شد. در نتیجه هنر منبت کاری (هنر روییدن) شناخته می شود.

 

پیکر تراشی

پیکرتراشی چوب یکی از شاخه های فروش عمده صنایع دستی چوبی ایران به حساب می آید که در آن پیکر تراش از احجام هندسی ، آناتومی عمومی بدن انسان و پرندگان و حیوانات در حالات مختلف استفاده می کند.

 

معرق کاری

یکی از زیباترین و ظریف ترین هنرها بر روی چوب معرق کاری می باشد. از طریق برش با سوزن به طور ظریف و دقیق طرح های چوبی زیبا تشکیل می شود و بعد از آن محصول روغن کاری می شود تا براق به نظر برسد.

باید این نکته را بدانید که چوب هر درخت به طور طبیعی دارای رنگ منحصر به فردی می باشد که از این ویژگی برای ایجاد بافت متفاوت و رنگ در این رشته ی صنایع دستی چوبی به کار برده می شود.

معرق کاری بیشتر برای تزئین به کار برده می شود و از جمله مهم ترین محصولات آن می توان به انواع تابلوی نقاشی ، سطح میز ، تزئین لوازم چوبی مانند بوفه ، کمد ، کتابخانه و غیره اشاره کرد.

 مشبک کاری

یکی از صنایع دستی کاربردی (مشبک کاری چوب ) نامیده می شود. مشبک کاری در هنر های دستی اغلب با دیگر هنرهای مرتبط با چوب از جمله منبت کاری چوب همراه می شود.

برای اجرای مشبک کاری ، بعد از پیاده کردن طرح مورد نظر بر روی چوبی که می خواهیم از آن استفاده کنیم ، قسمت های منفی طرح را به کمک ابزاری از جمله اره مویی و مغار خارج می سازند ، تا طرح اصلی به صورت مشبک باقی بماند.

نازک کاری بر روی چوب

نازک کاری نیز یکی از صنایع دستی زیبای ایران به شمار می رود که طرفداران زیادی دارد. نازک کاری روی چوب ، از جمله رشته های متنوع و با ارزش چوب محسوب می شود.

با نازک کاری بر روی چوب ، محصولات ظریف چوبی در نهایت ظراف و با دقت بسیار و زیبایی طراحی می شود.

 

سوخت روی چوب در فروش عمده صنایع دستی چوبی

در هنر سوخت روی چوب ، قالب های بسیار متفاوتی از جنس برنج و فولاد تهیه می کنند که دارای نقش های سنتی مورد نظر می باشد.

سوخت روی چوب به این ترتیب است که با داغ کردن قالب ها بر روی آتش و فشردن آن بر روی چوب و در ادامه انتقال اثر این سوختگی ، آثار هنری زیبایی به وجود می آید.

 

خراطی بر روی چوب در فروش عمده صنایع دستی چوبی

هنر خراط روی چوب ترکیبی از تراشکاری هایی به سبک متقارن و حرکات دورانی دستگاه می باشد.

در هنر خراطی بر روی چوب های (نرم و مرطوب) می توان به چوب گردو ، سفید ، چنار ، توسکا ، بید و… اشاره کرد.

هنر های دستی چوبی در فرم‌ها و اشکال مختلف از جمله سینی چوبی بلوط سه تکه ، جا شمعی خورشیدی بلوط ، سبد میوه چوبی ، محصولات جدید میناکاری ، محصولات معرق کاری ، محصولات مشبک کاری ، خاتم کاری ، شمعی چوبی دو تکه طرح قلب ، جای نان و چای و قند چوبی ، جا حبوباتی سه تایی ، سینی چوبی ، فانوس چوبی و جا شمعی ، جا ادویه و … است.

در بازاری کارت می توانید آدرس انواع فروشگاه های فروش عمده صنایع دستی چوبی را همواره برای شما فراهم می کند تا در صورت نیاز به آن ها مراجعه کنید یا خریدتان را به صورت آنلاین از آن ها انجام دهید.

عمده فروشی آنلاین بازاری کارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *